
Zang docent / songwriting coach.
Opleiding:
Hofstra University (niet afgemaakt).
Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:
INTRO Ik begin de les met een voorstel rondje en laat de kinderen daarna 15 min. lezen. (dit wordt ook vaak vanuit de scholen zelf gedaan). Daarna leg ik uit wie ik ben en wat ik precies doe.
ZANGLES Ik laat de kinderen hun stem opwarmen door een aantal basis stem en ademhalingsoefeningen.
SONGWRITING Vervolgens vertel ik hoe een lied tot stand kan komen en laat daar veel voorbeelden van horen en zien. Daarna laat ik veel ruimte voor de kids om hier vragen over te stellen.
STRUCTUUR Vervolgens leg ik de simpele structuur uit van een song. Zoals bijv. Couplet, pre chorus, chorus 2e couplet, bridge etc.
WOORDSPIN Daarna gaan we spelen met woorden (woordspin maken). Hierna krijgen de kids de oefening om van alle woorden zinnen te maken.
RIJMEN EN RIJMSCHEMA’S Daarna gaan we verschillende rijmschema’s proberen.
EEN ECHT LIED SCHRIJVEN Uiteindelijk gaan we met alle info een eigen lied schrijven.
Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:
Dat ze een leuke en leerzame dag hebben gehad. Ik vind het vooral belangrijk dat ze even iets heel anders doen dan wat ze gewend zijn. Van zingen word je gelukkig. En met songwriting kan je lekker je ei kwijt.
Mijn leerdoelen:
• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.
Voorkeuren:
Groep 1/2: ☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆
Bekijk hier mijn autonome werk: