Vakgebied:

Beeldende vorming met kunst en cultuur.

Opleiding:

PABO (1985) . AHK (2014) (docentenopleiding beeldende vorming.)

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

*Welkom bij de deur en ruimte om te acclimatiseren. (eigen boek, eigen plek)
* Tijdens de kennismaking leg ik de planning van de dag uit.
* Introductie; Enthousiasmeren en kennis “verkennen” door een beeldend verhaal,
een beeld op de computer (o. i. d) , een drama/beweegoefening
* Schetsen en ontwerpen met houtskool/potlood.
(thema is aangepast aan de leeftijdsgroep en aan de tijd van het jaar)
*kunst beschouwen ( visuele waarneming vanuit een schilderij, een foto wereldwijd)
Kinderen gaan aan het werk met de opdracht waarbij kennismaking en
technieken een groot doel zijn.
* Afsluiting vindt plaats door het werk samen te brengen
(in elkaar zetten, bespreken en evalueren.)
* De klas wordt netjes achtergelaten.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Plezier in het zelf ontwerpen naar aanleiding van het centrale thema

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆

Ik ben op Maandag, Donderdag en Vrijdag niet beschikbaar.

"Samenwerking van Ratio, Intuïtie en Creativiteit VIAnnemarie"

Anne Marie van der Kooij