Vakgebied:

Grafisch ontwerpen, Natuureducatie.

Opleiding:

Academie Minerva Groningen (grafische vormgeving) & sinds 2010 natuurgids bij een schoolreisjes-organisatie.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Mijn les kan bijv gaan over letters: hoeveel verschillende schrift- en symbool-’talen’ zijn er wel niet (geweest)? En hoe bijzonder is het eigenlijk dat we die ‘tekens’ kunnen lezen? We gaan oa aan de hand van allerlei voorbeelden op ontdekkingsreis door boeken, tijdschriften en kranten, gaan tussendoor steeds opdrachten doen door bijv zelf letters te zoeken of ontwerpen, of heel verrassend letters ‘vinden’ in de dingen om ons heen. Daarnaast heb ik een ruime ervaring met lesgeven in de natuur (educatieve schoolreisjes), hierdoor ben ik gewend mij flexibel op te stellen en kan ik zonodig ook op een creatieve manier inspelen op een thema waar de school mee bezig is.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

-Dat ze met andere ogen naar de vanzelfsprekende wereld om ons heen kijken en zich daar (nog meer) over verwonderen.
-Dat hun fantasie geprikkeld is en ze iets hebben geleerd wat ze nog niet wisten.
-Dat alle leerlingen (alleen of met een groepje) iets gemaakt hebben, bijv een beeldmerk of kunstwerkje met daarin hun naam of initialen verwerkt.
-En natuurlijk dat ze het leuk gevonden hebben!

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

"Ik inspireer graag kinderen, maar kijkend door hun ogen zie ik zelf ook steeds weer nieuwe dingen. Daar word ik blij van!"

Arianne Vogel