Vakgebied:

Robotica/programmeren en Filosofie.

Opleiding:

Filosofie UvA.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Tijdens een invaldag laat ik kinderen kennismaken met allerlei soorten robots (zowel mijn eigen als via filmpjes) en laat ik ze nadenken over verschillen en overeenkomsten tussen robots en mensen. We oefenen met programmeren en gaan zelf een robot ontwerpen. Ook bespreken we ethische vraagstukken rondom robotica en kunstmatige intelligentie. Tevens is een programma mogelijk dat op andere filosofische vragen ingaat, in combinatie met exacte wetenschap, bijvoorbeeld: Waar zijn wij van gemaakt? (in combinatie met scheikundige proefjes) of: Wat is alles? (in combinatie met lessen over het heelal).

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Ik wil leerlingen prikkelen om na te denken over de rol van robots in ons leven, en hun eigen rol in de wereld.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Ik ben op Woensdagen niet beschikbaar.

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.robotjesschool.nl

"De robots komen eraan! Maar waar komen ze eigenlijk vandaan?"

Brechtje van Bergen