Vakgebied:

Beeldende Vorming en Visual Thinking Strategies.

Opleiding:

Academie Beeldende Kunsten, Pabo.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Ik begin de dag met beschouwen van beeldende kunst of een verhaal gevolgd door een taalopdracht om de kinderen te activeren. Daarna volgt een oriëntatie van de beeldende opdracht. Die heeft als doel een proces van denken en verbeelden te begeleiden. Binnen de opdrachten wissel ik individueel en samenwerken af. Op het einde van de dag wordt er gezamenlijk geëvalueerd door het bekijken en presenteren van het gemaakte werk.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Het proces en plezier wat de kinderen hebben staat bij voorop. Een dag creatief werken waarbij iedereen trots kan zijn op zijn eigen werk, het vertrouwen hebben in hun eigen kunnen.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆

Ik ben op Maandag, Donderdag en Vrijdag niet beschikbaar.

"Kijk eens: Het leren kijken, verwonderen, verwoorden en verwerken tot een product om trots op te zijn. Kunst ist, was FREUDE macht."

Rudolf Steiner