Vakgebied:
Beeldend Kunstenaar, grafisch & ruimtelijk ontwerper.

Opleiding:
Hogeschool voor de Kunsten Arnhem – grafisch ontwerp / Master of Arts – Scenography.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:
Ik geef educatie-programma’s die raakvlakken hebben met o.a. beeldende kunst, (grafisch) ontwerp, taal en architectuur. Ik verdiep me samen met de kinderen in een kunstenaar (b.v. Dubuffet, Keith Haring, Dali) om hen inzicht te geven in de denk- en werkwijze van de kunstenaar. Ook ben ik door mijn achtergrond gefascineerd in andere culturen en hun leefwijze en gebruik dit thema in mijn lessen. Daarnaast geef ik lessenreeksen waarin ik veel grafische en ruimtelijke elementen gebruik. Ik geef les in materialenkennis; zoals in het werken met papier, verf, hout, maar zeker ook restmateriaal en plastic. In deze lessen behandel ik het thema duurzaamheid, waar ik op dit moment een opleiding in volg.
De doelgroep wordt hierbij uitgedaagd zich te ontwikkelen tot een expert in zijn eigen interesse. Hierin bouwen we de dag op met: introductie/inspiratie, ontdekken en idee vorming, ontwerpen en het uitwerken/bouwen (individueel of per groep), met als het kan een afsluitende eindpresentatie. Gedurende de presentatie wordt het project gezamenlijk geëvalueerd. Programma’s worden door mij doorontwikkeld-, gebruik maken van de bestaande leerlijnen.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:
Het mooiste is, is dat op het einde van de dag een klimaat is ontstaan waarin er een nieuwe creatieve wereld is open
gegaan voor ieder kind. Waar de kinderen kansen en mogelijkheden zien waarop zij creatief kunnen en mogen zijn en hun talenten ontdekt worden! Ik vind het prachtig om leerlingen te inspireren en stimuleren in het maken, maar vooral ontdekken van kunst.

Mijn leerdoelen:
• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:
Groep 1/2: ☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.facebook.com/BatikBonaire.daandesign

https://www.linkedin.com/in/daanstrijker/

daankunstendesign.nl

“Life is like a box of chocolates , you never know what you’re gonna get”

Daan Strijker