Vakgebied:

Fysiek theater en poppenspel.

Opleiding:

Fontys Dansacademie.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Na een kennismaking, start ik de dag vaak met wat theateropdrachten; om elkaar wat beter te leren kennen en vertrouwd te raken met spelen en het gebruiken van je lijf.
Daarna maken de leerlingen in groepjes een eigen pop van papier en tape.
En deze leren zij, door middel van samenwerking en beweging, tot leven te brengen. Zij leren spelenderwijs hoe je van niets, íets maakt.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Ik wil een leuke dag bieden aan de leerlingen en ze laten kennismaken met een andere vorm van theater. Ze kunnen hun creativiteit en fantasie op meerdere vlakken kwijt en ze leren te communiceren door beweging en lichaamshouding.
En ik hoop dat ze aan het eind van de dag trots zijn op wat ze hebben gemaakt en gedaan.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Bekijk hier mijn autonome werk:

closeact.nl

"Met slechts een rol papier en tape komen onder bevlogen leiding de mooiste fantasiefiguren tot leven!"

Eefje de Groot