Jesse Dijksman Creatieve Invaldocent
Vakgebied:

Schrijven en Film.

Opleiding:

Schrijversvakschool.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Ochtend: beginnen met voorbeelden van gedichten laten zien, voorlezen. Leerlingen gedichten laten schrijven. Het mooiste gedicht door de tafelgenoten laten uitkiezen en er een tekening bij maken, boekwerkje maken. Eind ochtend: zelf laten voorlezen. Middag: film laten zien, concept scenario uitleggen, zelf idee laten verzinnen, uitwerken, storyboard maken en presenteren.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Dat ze nieuwe dingen hebben geleerd op schrijfgebied en hebben geoefend met het zelf presenteren van hun werk.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Bekijk hier mijn autonome werk:

De Ideale Man

"Ik leer leerlingen op een nieuwe manier verhalen vertellen."

Jesse Dijksman