
Beeldende kunst, yoga en meditatie.
Opleiding:
Gerrit Rietveld Academie Amsterdam.
Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:
Nadat ik mijzelf heb voorgesteld aan de klas, wij de regels met elkaar hebben besproken en naambordjes hebben gemaakt geef ik vaak een korte inleiding in het thema welk wij op deze middag op een creatief gaan invullen en laat de klas voorbeelden zien van wat wij gaan maken. In vorm van een inspiratiemoment of een story-telling met behulp van een filmpje of foto’s laat zich makkelijk voor-vreugde creëren op de creatieve middag als beloning ervoor s’ochtends samen het reguliere lesprogramma te volgen. Aan het eind van de dag volgt een reflectie-ronde waarbij de kinderen aan elkaar kunnen presenteren wat ze hebben gemaakt. Mijn insteek is altijd om een leuke, leerzame en bijzondere dag ervan te maken – voor de kinderen en mijzelf.
Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:
Ik ben blij als ik het vertrouwen van de kinderen in hun eigen kracht en kunnen kan versterken door het prikkelen van ideeën en het omzetten ervan door het overdragen van mijn passie voor kunst en creativiteit. Ik geniet ervan om kinderen te inspireren om hun talenten te gebruiken en vorm te geven.
Mijn leerdoelen:
• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.
Voorkeuren:
Groep 1/2: ☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆
Ik ben vanaf 10 December beschikbaar.
Bekijk hier mijn autonome werk: