Vakgebied:

Programmeren en Beeldende Kunst.

Opleiding:

Webdesigner | Psychiatrisch Verpleegkundige.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Computers, games, smartphones, in het leven van de kinderen is het zo vanzelfsprekend. Maar wat zit er aan de achterkant, hoe werkt het eigenlijk?
Tijdens de les gaan we, zowel met als zonder computer, dieper in op wat programmeren is, wat je er mee kan en hoe het is ontstaan. Daarbij filosoferen we ook over relevante onderwerpen zoals Kunstmatige Intelligentie.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Mijn focus is vooral gericht op ict in combinatie met kunst- en cultuureducatie, programmeren is daarbij de kapstok. Ik vind het belangrijk dat kinderen de vrijheid ervaren van uitproberen en ‘fouten’ maken, samenwerken en respectvol met elkaar omgaan door kennis en ervaringen met elkaar te delen. Ik wil graag de open blik van kinderen en hun verwondering stimuleren, dat je van niets iets kunt maken en dat alles wat gemaakt is ooit begonnen is met een (misschien onmogelijk lijkend) idee.

Mijn leerdoelen:

•Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Bekijk hier mijn autonome werk:

http://www.amorim.nl/codeclub.html

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Albert Einstein