Vakgebied:

Journalistiek, schrijven.

Opleiding:

Master Nederlandse taal aan de Universiteit van Amsterdam

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Op mijn lesdagen zal ik leerlingen inspireren om creatief te denken over personages, locaties, gebeurtenissen en andere verhaalelementen. Ik leer ze hoe pakkende verhalen zijn opgebouwd. Vervolgens zullen we de werkstukken delen met elkaar en erop reflecteren. Deze lessen zijn goed voor de taal- en uitdrukkingsvaardigheden van de kinderen. Ook samenwerken staat centraal tijdens mijn lessen, aangezien het eindproduct vaak gezamenlijk wordt gemaakt.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Aan het eind van de dag wil ik dat de leerlingen enthousiast zijn over het vertellen van verhalen en dat ze nieuwe inzichten hebben opgedaan over verhaal-opbouw en manieren om verhalen uit te drukken.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.

• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Ik ben op Woensdag, Donderdag en Vrijdag niet beschikbaar.

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.hetverhalenatelier.nl

"Verhalen kunnen bedenken en vertellen is een vaardigheid die inspireert, uitdaagt en kinderen enthousiast maakt om met elkaar te delen."

Lilian Roos