Creatieve Invaldocent
Vakgebied:

Beeldende kunst, Keramiek.

Opleiding:

Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Den Haag & Rhode Island School of Design.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Na een kennismaking volgt een informatieve korte les waarin de leerlingen iets nieuws leren, bijvoorbeeld over het kikker- vogel perspectief of over een bepaalde kunstenaar/kunststroming. Aan de hand van voorbeelden hebben we hierover en open gesprek. Daarna gaan de leerlingen individueel of in groepjes creatief aan de slag. Aan het einde van de dag bespreken we de werken gezamenlijk en wordt er eventueel een expositie wand gemaakt of (met de hogere groepen) een veiling-spel gehouden.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Dat de leerlingen een nieuwe techniek hebben verworven of iets nieuws hebben geleerd binnen hun eigen kunnen van creativiteit. Daarnaast dat ze aandachtig naar elkaar hebben geluisterd en binnen een veilige sfeer over hun eigen werk en ideeën hebben durven praten/denken.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆

Ik ben op Donderdagen niet beschikbaar.

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.loisrichard.com

"Mogen we jou altijd als juf?"

(quote leerling 14e Montessori school)