Vakgebied:

Film, Journalistiek en Jazz.

Opleiding:

Filmwetenschap en Journalistiek.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

We gaan aan de slag met het vertellen en verbeelden van verhalen: in film, journalistiek of muziek. Altijd met een vleugje kennis en een tikje geschiedenis maar vooral met de nadruk op zelf doen. De verbeelding aan de macht in fictie, non-fictie of jazz.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

De verbeelding en nieuwsgierigheid is geprikkeld; de leerlingen weten meer van het maakproces én de (historische/maatschappelijke) context van film, journalistiek product of jazzmuziek en kunnen hier zelf ook verder mee aan de slag.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

"De kracht van verbeelding, verhalen in fictie, non-fictie, jazzgeschiedenis."

Marieke Klomp