Vakgebied:

Beeldend Kunstenaar, programmamaker, curator.

Opleiding:

BA Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten – Fine Art, schilderen / div. Masterclasses pop-up egnineering.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Ik ontwerp educatie-programma’s die sociale vraagstukken met cultuur als erfgoed, beeldende kunst, taal, filosofie en architectuur in een handomdraai met elkaar verbind en ingewikkelde materie behapbaar maakt. De doelgroep wordt hierbij uitgedaagd zich te verhouden/ontwikkelen tot expert (kinderen, jongeren en volwassenen). Hierin bouwen we de dag rustig op met: introductie/inspiratie onderwerp, ontwerpen met korte presentaties, bouwen (beiden individueel of per groep), met een afsluitende bruisende eindpresentatie. Programma’s worden gelinkt aan-, doorontwikkeld-, aangeboden met bestaande leerlijnen indien wenselijk.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

De doelgroep wordt uitgedaagd zich te verhouden/ontwikkelen tot expert.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

Ik ben op Vrijdagen niet beschikbaar.

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.merelnoorlander.com (in ontwikkeling qua educatie-programma’s)

Linked In

"Een stem en zelfvertrouwen; bij de programma's van Merel Noorlander gaan kinderen op ontdekkingsreis langs cultuur, sociale kwesties en zichzelf. Een hedendaags-, vernieuwend- en uitdagend tocht vol creativiteit en talent, iedereen is een expert."

Merel Noorlander