Creatieve Invaldocent
Vakgebied:

Interieurarchitectuur/ beeldend.

Opleiding:

Docent Handvaardigheid/kunstgeschiedenis (AHK, 1e gr). + Rietveld academie Architectonische Vormgeving.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Het lijkt mij leuk om (actuele) thema’s aan te bieden mbt: interieurontwerp en architectuur. Ik ben net begonnen met het Bauhaus als inspiratiebron. Hier zijn mooie collages uitgekomen, maar ik heb nog veel andere ideeën, zoals het werken met een moodboard, dessin ontwerp, beginselen van architectuur en interieur (bouw- en compositie opdrachtjes, perspectief tekenen), meubelontwerp/maquette. Specifieke thema’s als hergebruik, duurzaam ontwerpen, museum/verzamelingen, etc. zijn zeker mogelijk. Belangrijke vaardigheden: leren focussen, spelen binnen/met de “regels”, samenwerken, tactiliteit, leren kijken, ruimtelijk inzicht.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Stukje kennis, basis ontwerp “skills”, vlammetje aangestoken mbt. ontwerpen/architectuur.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆☆

"Design is a journey of discovery"

Derek Parker