Vakgebied:

Beeldende Kunst, Film.

Opleiding:

Master Artistic Research Master Kunstgeschiedenis.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Introductie en Uitleg lesprogramma/tijdsindeling/ afspraken maken BV: lesprogramma: Lichtatelier: ‘wat is licht, wat is schaduw?’: Orientatie op fenomeen licht en donker, theorie en klassikaal. Prentenboek over licht en donker als uitgangspunt, gevolgd door onderzoek wat licht is in groepjes. Onderzoek gevolgd door creatieve opdrachten; zelf schaduwfiguren maken en schaduwspel maken. Afsluiten met reflectie, gezamenlijk opruimen en een leuk waarnemingsspelletje.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

– Het magisch denken en verbeelding exploreren.
– Spel met waarneming en betekenistoekenning; tussen wat ‘echt’ is en verbeelding.
– Luisteren, kijken – handvaardigheid; knippen en plakken.
– De werking van licht en schaduw.
– Mediawijsheid, reflectie op beelden.
– De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden.
• Ontwikkelen van motorische vaardigheden.
• Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Ik heb interesse om in het speciaal onderwijs les te geven.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆☆☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆

Ik ben op Maandagen en DInsdagen niet beschikbaar.

-Lichtatelier & Levende Cinema voor het Lager Onderwijs: "all things that are, are light"-

Phil Bosch