Vakgebied:

Dans, Musical, Theater en Rituelen/ Ceremoniemaker.

Opleiding:

Cultuursocioloog/ Celebrant (ceremoniemaker) en professioneel Flamencodocent en Zangeres, ook opleiding in Schrijven en Beeldend.

Hoe vul ik een invaldag in vanuit mijn expertise:

Ik werk vanuit toneel en musical. Het gaat meer om de verhalende kant daarvan: wat zijn goeie verhalen en mooie rollen en hoe kunnen de kinderen zich daarmee identificeren? Toneelspel, emotie- en expressie oefeningen in toneel, en een stukje schrijven en tekenen. Ik vertel ook altijd minstens twee ‘spannende verhalen’. Ook reflecteren we op wat film beelden van acteurs. Let op: dit programma leent zich alleen voor halve dagen en workshop dagen met meerdere klassen.

Mijn doel/ wat wil ik bij de leerlingen aan het einde van de dag bereikt hebben:

Mij gaat het om prikkelen van de fantasie, nadenken en werken aan goeie verhalen. De kinderen mogen zich even identificeren met helden en schurken en werken aan zelf expressie. Sommige kinderen uiten zich makkelijker op beeldende wijze, daar houd ik rekening mee in de opdrachten.

Mijn leerdoelen:

• Ontwikkelen van de creativiteit, zelf onderzoeken en maken.
• Ontwikkelen van de expressie, zelf onderzoeken en doen.
• Het leren presenteren van wat de leerling heeft gemaakt of ervaren.

Voorkeuren:

Groep 1/2: ☆☆
Groep 3/4/5: ☆☆☆☆☆
Groep 6/7/8: ☆☆☆☆

Ik ben op Woensdagen beschikbaar, en ook voor langere structurele klussen en workshops.

Bekijk hier mijn autonome werk:

www.lanina.net

www.deceremoniemaker.nl

"Kinderen kunnen zich inleven in een andere (toneel)rol en gaan bezig met nieuwe identificatie, fantasie en expressie."

Janine Keijzer